• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hur var det nu igen.. när man har pågående löneutmätning och ansökt om skuldsanering. När stoppas utmätningen? Vid inledande? Får man en summa direkt om man får inledande som man ska betala? Minns inte hur det va för sambon.

Snabbaste svaret borde väl vara att fråga Din sambo... :facejoy:

...men de e korrekt - vid inledande får Du vetskap om preliminär summa att betala... :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sorgsen

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
11 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
25
Poäng
102
Nej det var det jag misstänkte, men jag har betalt korrekt belopp.
Står att jag betalat in beloppet den 27 april

Väldigt underligt.

Jag har bifogar bild på brev, samt skärmdump från min bank som visar att jag betalat rätt.

Fick svar nu om att jag hade betalt in rätt. Pust! :)
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Är det någon som fått avslag efter att de fått ett betalförslag och godkänt det?

(Förslaget man får innan det skickas ut till borgenärerna för deras godkännande, dvs skulle någon borgenär inte gilla förslaget när de får ta del av det, är det här hela skuldsaneringen kan fallera?)
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Har du ringt och kollat med din handläggare om varför det dröjer?

Har läst från väldigt många i tråden att från inledande till beslut så tar det flera månader och därför ringer jag inte min handläggare. Slår en signal efter sommaren om jag inte hört något. Det har bara gått två månader sedan mitt inledande publicerades i poit.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Har läst från väldigt många i tråden att från inledande till beslut så tar det flera månader och därför ringer jag inte min handläggare. Slår en signal efter sommaren om jag inte hört något. Det har bara gått två månader sedan mitt inledande publicerades i poit.

Har du fått betalningsplans förslag som skickats ut till borgenärerna?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Har du fått betalningsplans förslag som skickats ut till borgenärerna?

Har bara fått ett inledande skickat till mig med ett belopp (10.340:-/mån) som jag började att betala i april. Utöver det ingenting från kfm.

Har tre utländska skulder som jag angivit i min ansökan som ligger hos inkasso i Norge. En på 358.000 kr, en på cirka 70.000 kr och en på 9.000 kr. Gamla skulder sedan 2015-2016 när jag bodde i Norge (2012-2017).
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Har bara fått ett inledande skickat till mig med ett belopp (10.340:-/mån) som jag började att betala i april. Utöver det ingenting från kfm.

Har tre utländska skulder som jag angivit i min ansökan som ligger hos inkasso i Norge. En på 358.000 kr, en på cirka 70.000 kr och en på 9.000 kr. Gamla skulder sedan 2015-2016 när jag bodde i Norge (2012-2017).

Kanske tar det lite extra tid när det är utländska skulder med i saneringen?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Kanske tar det lite extra tid när det är utländska skulder med i saneringen?


Jag ringde till Kronofogden nu och fick prata med en mycket trevlig kvinna. De hade mottagit mina skulder från alla fordringsägare inklusive de i Norge.

Passade på att ställa frågan om mina skattepengar eftersom jag drar av arbetsresor och får tillbaka 28.000 kr nu om tre veckor och samma sak nästa år. Jag får behålla dom pengarna även om jag får skuldsanering och det är inget som räknas av på betalningsplanen. Fy fan vad skönt. Jag nästan skrek av glädje när jag la på luren:D:D:D

Lön på tisdag 27 tusen efter skatt + 28.000 kr om tre veckor (tillbaka på skatten) och sedan får jag behålla lönen i juni 28-29 tusen efter skatt.
 
Senast ändrad:

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Fick hem betalplanen redan idag, ska börja betala sista juli. 6600:- i månaden ska jag betala.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp